28 marca 2025
PLAN DZIAŁANIA PUBLICZNEGO PRZEDSZKOLA NR 2 "MIŚ USZATEK" W PLESZEWIE NA RZECZ POPRAWY ZAPEWNIENIA DOSTĘPNOŚCI OSOBOM ZE SZCZEGÓLNYMI POTRZEBAMI NA LATA 2025-2030
PLAN DZIAŁANIA PUBLICZNEGO PRZEDSZKOLA NR 2 „MIŚ USZATEK” W PLESZEWIE NA RZECZ POPRAWY ZAPEWNIENIA DOSTĘPNOŚCI OSOBOM ZE SZCZEGÓLNYMI POTRZEBAMI
NA LATA 2025 – 2030
Lp. |
Obszar działań |
Zadania realizowane w ramach obszaru działania |
Odpowiedzialny za realizację |
Termin realizacji |
Uwagi |
1. |
Sporządzenie planu działania |
1. Opracowanie planu działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom 2. Umieszczenie planu na stronie BIP oraz stronie internetowej placówki. |
Koordynator ds. dostępności Dyrektor Administratorzy strony internetowej |
31 marca 2025r. |
|
2. |
Raportu o stanie zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami |
1. Sporządzenie raportu |
Koordynator ds. dostępności |
Do 31 marca 2025r. Do 31 marca 2029r. |
Zgodnie |
DOSTĘPNOŚC CYFROWA |
|||||
1. |
Zapewnienie dostępności strony internetowej przedszkola www.uszatek-pleszew.edupage.org
|
1. Kontrola dostosowania strony internetowej przedszkola do standardów WCAG 2.1. 2. 2. Aktualizacja Deklaracji Dostępności umieszczonej na stronie internetowej |
Koordynator ds. dostępności |
Realizacja |
|
2. |
Kontrolowanie strony internetowej przedszkola |
1. Analiza strony internetowej: Test ‒ European Internet Inclusion Initiative (http://checkers.eiii.eu/). 2. Przekazywanie instrukcji dotyczących dostępności cyfrowej administratorom strony internetowej.
|
Koordynator ds. dostępności |
Na bieżąco |
|
DOSTĘPNOŚĆ INFORMACYJNO-KOMUNIKACYJNA |
|||||
1. |
Zapewnienie na stronie internetowej przedszkola informacji o zakresie działalności – w postaci elektronicznego pliku zawierającego tekst odczytywalny maszynowo, nagrania treści w polskim języku migowym oraz informacji w tekście łatwym do czytania |
1. Nagranie filmu w języku migowym 3. Umieszczenie na stronie internetowej i BIP informacji/pliku tekstowego o działalności przedszkola w tekście czytanym maszynowo |
Koordynator ds. dostępności Dyrektor Administratorzy strony internetowej. |
31 marca 2026r. Realizacja |
|
2. |
Kontakt z osobami ze szczególnymi potrzebami z wykorzystaniem środków wspierających komunikowanie się |
1. Możliwość zapewnienia osobie ze szczególnymi potrzebami obsługi poprzez SMS, MMS, komunikator internetowy, e-mail. 2. Informacje w tekście łatwym do czytania
|
Koordynator ds. dostępności, Dyrektor |
Do 31 sierpnia 2025r. |
|
DOSTĘPNOŚĆ ARCHITEKTONICZNA |
|||||
1. |
Zapewnienie wolnych od barier poziomych i pionowych przestrzeni komunikacyjnych budynków |
1. Analiza możliwości architektonicznych, strukturalnych i prawnych możliwych do spełnienia 2. Zapewnienie dostępu do pomieszczeń budynku osobom ze szczególnymi potrzebami (podjazdy). |
Koordynator ds. dostępności Dyrektor |
Realizacja
|
|
2. |
Wyznaczenie miejsc parkingowych dla osób z niepełnosprawnością |
1. Wyznaczenie miejsca jak najbliżej wejścia 2. Oznaczenie miejsca parkingowego kolorem niebieskim. 3. Ustawienie znaku pionowego D-18 |
Koordynator ds. dostępności Dyrektor |
31 sierpnia 2028r. |
|
3. |
Kontrola nawierzchni wokół przedszkola |
1. Naprawianie nierówności tworzących utrudnienia dla osób poruszających się na wózku inwalidzkim. 2. Zlikwidować luźno położone wycieraczki |
Koordynator ds. dostępności Dyrektor |
Realizacja |
|
4. |
Informacja o możliwości wejścia |
1. Kontrola stanu tablic informacyjnych wizualnych umieszczonych w widocznych miejscach |
Koordynator ds. dostępności Dyrektor |
Realizacja |
|
5. |
Zapewnienie pomieszczenia |
1. Zapewnienie pomieszczeń na parterze budynku. 2. Kontrola dostosowania pomieszczeń do osób 3. Możliwość swobodnego przemieszczania się na wózku inwalidzkim w wyznaczonych pomieszczeniach. |
Koordynator ds. dostępności Dyrektor |
Realizacja |
|
6. |
Dzwonek zewnętrzny |
1. Kontrola działania dzwonka zewnętrznego |
Koordynator ds. dostępności Dyrektor przedszkola |
Realizacja |
|
7. |
Instalacja urządzeń |
1. Dostosowanie WC do osób ze szczególnymi potrzebami (montaż poręczy, uchwytów). 2. Zapewnienie wolnej przestrzeni
|
Koordynator ds. dostępności Dyrektor |
Do 31 marca 2030r. |
|
POZOSTAŁE DZIAŁANIA PROWADZONE W PUBLICZNYM PRZEDSZKOLU NR 2 „MIŚ USZATEK” W PLESZEWIE |
|||||
1. |
Wzmacnianie świadomości pracowników przedszkola na temat różnych rodzajów niepełnosprawności |
1. Organizacja wydarzeń, spotkań lub szkoleń wewnętrznych na temat savoir vivre w kontakcie 2. Poradnik na stronie internetowej przedszkola |
Koordynator ds. dostępności Dyrektor Pracownicy przedszkola Administratorzy strony internetowej. |
Realizacja Wg potrzeb |
|
2. |
Analiza informacji zwrotnej od osób |
1. Opracowanie na podstawie spotkań, rozmów, ankiet, przyjmowanych sugestii na temat dostępności Publicznego Przedszkola nr 2 |
Koordynator ds. dostępności Dyrektor
|
Realizacja Wg potrzeb |
|
Podstawa prawna: Ustawa z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (tekst jedn. Dz.U. 2024 poz. 1411)
Metryczka
Wytworzono: | 2025-03-28 20:09 | przez: |
---|---|---|
Opublikowano: | 2025-03-28 22:11 | przez: |
Zmodyfikowano: | 2025-03-28 22:10 | przez: |
Podmiot udostępniający: | BIP - Publiczne Przedszkole nr 2 "Miś Uszatek" | |
Odwiedziny: | 9 |
Rejestr zmian
- [2025-03-28 22:10:27]edycja
- [2025-03-28 22:08:25]edycja
- [2025-03-28 20:20:10]dodanie planu działania - dostępność
- [2025-03-28 20:05:14]dodanie planu działania - dostępność