Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Zamknij

Wtorek, 2025-04-01 ( Imieniny: Chryzamtyny, Grażyny)

BIP - Publiczne Przedszkole nr 2 "Miś Uszatek" - PLAN DZIAŁANIA PUBLICZNEGO PRZEDSZKOLA NR 2 "MIŚ USZATEK" W PLESZEWIE NA RZECZ POPRAWY ZAPEWNIENIA DOSTĘPNOŚCI OSOBOM ZE SZCZEGÓLNYMI POTRZEBAMI NA LATA 2025-2030

PLAN DZIAŁANIA PUBLICZNEGO PRZEDSZKOLA NR 2 "MIŚ USZATEK" W PLESZEWIE NA RZECZ POPRAWY ZAPEWNIENIA DOSTĘPNOŚCI OSOBOM ZE SZCZEGÓLNYMI POTRZEBAMI NA LATA 2025-2030

PLAN DZIAŁANIA PUBLICZNEGO PRZEDSZKOLA NR 2 „MIŚ USZATEK” W PLESZEWIE  NA RZECZ POPRAWY ZAPEWNIENIA DOSTĘPNOŚCI OSOBOM ZE SZCZEGÓLNYMI POTRZEBAMI
NA LATA 2025 – 2030

 

 

Lp.

Obszar działań

Zadania realizowane w ramach obszaru działania

Odpowiedzialny za realizację

Termin realizacji

Uwagi

1.

Sporządzenie planu działania
na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom
ze szczególnymi potrzebami

1.  Opracowanie planu działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom
ze szczególnymi potrzebami na lata 2025-2030 oraz zatwierdzenie planu przez dyrektora przedszkola.

2.  Umieszczenie planu na stronie BIP oraz stronie internetowej placówki.

Koordynator ds. dostępności

Dyrektor Administratorzy strony internetowej

31 marca 2025r.

 

2.

Raportu o stanie zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami

1. Sporządzenie raportu
o stanie zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami
i umieszczenie go na stronie internetowej przedszkola BIP, GUS

Koordynator ds. dostępności

Do 31 marca 2025r. 

Do 31 marca 2029r. 

Zgodnie
z wymogami ustawy co cztery lata

DOSTĘPNOŚC CYFROWA

1.

Zapewnienie dostępności strony internetowej przedszkola

www.uszatek-pleszew.edupage.org

 

 

1. Kontrola dostosowania strony internetowej przedszkola do standardów WCAG 2.1. 2.

2. Aktualizacja Deklaracji Dostępności umieszczonej na stronie internetowej
i BIP przedszkola

Koordynator ds. dostępności

Realizacja
w całym okresie działania

 

2.

Kontrolowanie strony internetowej przedszkola
w zakresie dostępności 

1. Analiza strony internetowej:  Test ‒ European Internet Inclusion Initiative (http://checkers.eiii.eu/).

2. Przekazywanie instrukcji dotyczących dostępności cyfrowej administratorom strony internetowej.

 

 

Koordynator ds. dostępności

Na bieżąco

 

DOSTĘPNOŚĆ INFORMACYJNO-KOMUNIKACYJNA

1.

Zapewnienie na stronie internetowej przedszkola informacji o zakresie działalności – w postaci elektronicznego pliku zawierającego tekst odczytywalny maszynowo, nagrania treści w polskim języku migowym oraz informacji w tekście łatwym do czytania

1. Nagranie filmu w języku migowym
o działalności przedszkola i umieszczenie go
na stronie internetowej przedszkola.

3. Umieszczenie na stronie internetowej i BIP informacji/pliku tekstowego o działalności przedszkola w tekście czytanym maszynowo
i łatwym do czytania.

Koordynator ds. dostępności

Dyrektor

Administratorzy strony internetowej.

31 marca 2026r. 

Realizacja
w całym okresie działania

 

2.

Kontakt z osobami ze szczególnymi potrzebami z wykorzystaniem środków wspierających komunikowanie się

1. Możliwość zapewnienia osobie ze szczególnymi potrzebami obsługi poprzez SMS, MMS, komunikator internetowy, e-mail.

2. Informacje w tekście łatwym do czytania
i zrozumienia.

 

Koordynator ds. dostępności,

Dyrektor

Do 31 sierpnia 2025r.

 

DOSTĘPNOŚĆ ARCHITEKTONICZNA

1.

Zapewnienie wolnych od barier poziomych i pionowych przestrzeni komunikacyjnych budynków

1. Analiza możliwości architektonicznych, strukturalnych i prawnych możliwych do spełnienia
w celu dostosowania podjazdów dla osób
z niepełnosprawnościami

2. Zapewnienie dostępu do pomieszczeń budynku osobom ze szczególnymi potrzebami (podjazdy).

Koordynator ds. dostępności

Dyrektor

Realizacja
w całym okresie działania

 

 

2.

Wyznaczenie miejsc parkingowych dla osób z niepełnosprawnością

1. Wyznaczenie miejsca jak najbliżej wejścia
do budynku przedszkola.

2. Oznaczenie miejsca parkingowego kolorem niebieskim.

3. Ustawienie znaku pionowego D-18
z tabliczką informacyjną T-29

Koordynator ds. dostępności

Dyrektor

31 sierpnia 2028r. 

 

 

 



3.

Kontrola nawierzchni wokół przedszkola

1. Naprawianie nierówności tworzących utrudnienia dla osób poruszających się na wózku inwalidzkim.

2. Zlikwidować luźno położone wycieraczki
lub dywany z wysokimi brzegami – zastąpić je przymocowanymi do podłoża wycieraczkami
z najazdem ułatwiającym przejazd wózków.

Koordynator ds. dostępności

Dyrektor

Realizacja
w całym okresie działania

 

4.

Informacja o możliwości wejścia
na teren przedszkola osobie z psem asystującym i psem przewodnikiem.

1. Kontrola stanu tablic informacyjnych wizualnych umieszczonych w widocznych miejscach
w przedszkolu.

Koordynator ds. dostępności

Dyrektor

Realizacja
w całym okresie działania

 

5.

Zapewnienie pomieszczenia
do obsługi osób niepełnosprawnych

1. Zapewnienie pomieszczeń na parterze budynku.

2. Kontrola dostosowania pomieszczeń do osób
z niepełnosprawnościami.

3. Możliwość swobodnego przemieszczania się na wózku inwalidzkim w wyznaczonych pomieszczeniach.

Koordynator ds. dostępności

Dyrektor

Realizacja
w całym okresie działania

 

6.

Dzwonek zewnętrzny
z oznaczeniem dla osób
z niepełnosprawnościami potrzebującymi pomocy

1. Kontrola działania dzwonka zewnętrznego
dla osób z niepełnosprawnościami potrzebującymi pomocy wraz z tabliczką informacyjną.

Koordynator ds. dostępności

Dyrektor przedszkola

Realizacja
w całym okresie działania

 

7.

Instalacja urządzeń
lub zastosowanie środków technicznych i rozwiązań architektonicznych w budynku,
które umożliwiają dostęp
do najważniejszych pomieszczeń
w przedszkolu.

1.  Dostosowanie WC do osób ze szczególnymi potrzebami (montaż poręczy, uchwytów).

2. Zapewnienie wolnej przestrzeni
w korytarzach i ciągach komunikacyjnych.

 

 

Koordynator ds. dostępności

Dyrektor

Do 31 marca 2030r.

 

POZOSTAŁE DZIAŁANIA PROWADZONE W PUBLICZNYM PRZEDSZKOLU NR 2 „MIŚ USZATEK” W PLESZEWIE

1.

Wzmacnianie świadomości pracowników przedszkola na temat różnych rodzajów niepełnosprawności
oraz prawidłowego zachowania
w kontakcie z osobami
z niepełnosprawnością

1. Organizacja wydarzeń, spotkań lub szkoleń wewnętrznych na temat savoir vivre w kontakcie
z osobami mającymi różne rodzaje niepełnosprawności oraz życia z danym rodzajem niepełnosprawności.

2. Poradnik na stronie internetowej przedszkola

Koordynator ds. dostępności

Dyrektor

Pracownicy przedszkola

Administratorzy strony internetowej.

Realizacja
w całym okresie działania

Wg potrzeb

 

2.

Analiza informacji zwrotnej od osób
z niepełnosprawnościami
i szczególnymi potrzebami

1. Opracowanie na podstawie spotkań, rozmów, ankiet, przyjmowanych sugestii na temat dostępności Publicznego Przedszkola nr 2
„Miś Uszatek” w Pleszewie

Koordynator ds. dostępności

Dyrektor

 

Realizacja
w całym okresie działania

Wg potrzeb

 

 

 

Podstawa prawna: Ustawa z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (tekst jedn. Dz.U. 2024 poz. 1411)

 

Metryczka

Metryczka
Wytworzono:2025-03-28 20:09przez:
Opublikowano:2025-03-28 22:11przez:
Zmodyfikowano:2025-03-28 22:10przez:
Podmiot udostępniający: BIP - Publiczne Przedszkole nr 2 "Miś Uszatek"
Odwiedziny:9

Rejestr zmian

  • [2025-03-28 22:10:27]edycja
  • [2025-03-28 22:08:25]edycja
  • [2025-03-28 20:20:10]dodanie planu działania - dostępność
  • [2025-03-28 20:05:14]dodanie planu działania - dostępność

Banery/Logo